tynkeboomsma.reismee.nl

Sarajevsko pivo...

Hallo!!

Vandaag is het de eerste dag dat het slecht weer is, dus een goede reden om de middag in het internetcafe in Sarajevo door te brengen.

Het lijkt ondertussen alweer zolang geleden dat ik uit Venetie vertrok, maar ik zie net, dat dit nog maar een week geleden is. Aan de andere kant gaat de tijd ontzettend snel, en is 20% van onze reis nu alweer voorbij...

Aangezien ik niet zoveel zin heb om een beschrijving te geven van wat ik elke dag gedaan heb, schrijf ik dus maar wat over mijn algemene indrukken.

In een week tijd hebben we heel Slovenie gezien. Het is tot nu toe echt het mooiste land dat ik ooit gezien heb. Het heeft alles, kust, bergen, leuke dorpjes en Ljubljana is echt een leuke hoofdstad! Je hebt helemaal niet het idee in een grote stad te zijn, omdat het heel kleinschalig is en heel gezellig! Verder is alles in Slovenie heel schoon en goed onderhouden, echt mooi!! We zijn liftend naar Piran aan de kust geweest en dat was echt heel mooi! Voor het eerst in de Adriatische Zee gezwommen en allemaal leuke straatjes doorgelopen. Na Ljubljana zijn we naar het noorden gegaan: Bled en Bohinj. Bohinj was echt de mooiste plaats die ik ooit gezien heb en daar zijn we een nacht op de camping gebleven.

Afgelopen vrijdag zijn we met de nachttrein naar Sarajevo gereisd. Dit was echt zoo vreemd. de trein was oud, stikheet, we werden 8 x in 1 nacht op paspoort gecontroleerd, mensen hingen uit deuren en ramen en overal werd gerookt. Nu hadden we echt het idee, dat we in de Balkan beland waren. Slovenie is wat dat betreft echt wel veel moderner dan de rest van de landen, die we vanaf nu gaan bezoeken.

We zijn nu een aantal dagen in Sarajevo. Het was in het begin zo raar om hier rond te lopen, omdat het voor mij een van de plekken is waarvan leerde dat er zoiets als ´oorlog´ bestaat. Erg indrukwekkend dus! Maar het is ook gewoon een hele mooie en gezellige stad!!

Tot nu toe is alles me erg goed bevallen en ben ik erg blij met dat ik hier ben en waar we allemaal nog heen gaan. Het couchsurfen is erg gezellig. We zijn 1 dag ´ontvoerd´ naar Maribor (ook een erg mooie stad in Slovenie) omdat ze vvonden dat we dat moesten zien. Toch ben ik ook blij dat we onze eigen tent mee hebben, zodat je niet de hele tijd maar aardig en enthousiast hoeft te zijn, omdat je bij iemand te gast bent.

Dinsdag vertrekken we voor 1 dag naar Mostar (Zuid-Bosnie) en van daaruit gaan we door naar Zuid-Croatie. (Dubrovnik en Hvar waarschijnlijk). Hier blijven we denk ik niet zo heel lang, omdat Croatie relatief duur is en andere landen, als Montengro, Servie en Albanie ons meer interesseren. We zullen zien!

Ondertussen regent het nog steeds, maar ik heb honger, dus ik stop er maar weer eens mee.

Tot de volgende keer maar weer! :D

Reacties

Reacties

Maaike

Hoi hoi,
Leuk om te lezen hoe het daar met jullie is. Moest vandaag net aan je denken en of je nog zou leven ;-)
Lees nog steeds "In Europa" en heb net het deel over Zuid-Oost Europa gehad. Dat samen met jouw verslag dat wel heel enthousiast klinkt, maakt dat ik steeds meer ga denken dat wij onze vakantie in september misschien ook maar in de Balkan moeten doorbrengen...
Een hele goede reis nog verder en heeeel veeeel plezier!! Groetjes aan Anni!
Liefs Maaike
P.S. Coos, Mieke en Johan zijn vandaag naar Zweden vertrokken. Iedereen is met vakantie :-(

CS-vriend Marijne!

Yooo 10ie!! Vet mooi verhaal!!! En ik herken het idd, het enthousiast en beleefd moeten zijn als je couchsurft! Maar super mooi man, ik moest echt lachen om die trein van jullie, gek genoeg heb ik die ervaring in Montreal helemaal niet! Gisteren btw een ticket voor The Phantom in New York geboekt! :D Hoezo verschil in culturele bezigheden tussen ons..;) Nou, geniet ervan en complimenten voor het up to date houden van je weblog hoor! :D

xx

Tynke

Vakantie in de Balkan is zeker een aanrader Maaike!!! Veel plekken zijn nog on-ontdekt, maar zeker (misschien wel: daarom juist) de moeite waard!
Heel veel succes nog met werken en het 'gewone' leven in Enschede. Ik zag dat het bij jullie in ieder geval mooier weer is, dus wat dat betreft is Nederland zo slecht nog niet:) x

c&a

Hoi Tynke,
leuk om te lezen wat jullie zoal gedaan hebben en welke indrukken en ervaringen je opdoet. Zo blijven we een beetje op de hoogte en leven/ervaren mee. Het nodigt wel uit om ook eens die kant op te gaan ... Zoals ook al gemeld: wij zijn weer terug uit Z. hebben er erg mooi weer gehad. Op dit moment is het in N ook echt zomer en we hebben nog een week vrij, dus dat wordt fietsen en eiland bezoek. We wilden ook wel een bootje huren in E maar dat is vast leuker om met z'n allen te doen bv. weekend in aug. Hé heb het goed, blijf voorzichtig en geniet! Groeten aan Anni en lfs + xxx. Doeii!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!