tynkeboomsma.reismee.nl

Het leven in Grenoble

Leuk om alle reacties te lezen, (van wie dan ook maar..)!! Ik heb ondertussen al wat meer gewend geraakt aan mijn kamer en eigenlijk valt het ook best mee, als er wat dingen hangen enzo.

Ook doe ik elke dag nog braaf mijn Franse lesje en dat begint toch ook wel zijn vruchten af te werpen! Dat wil zeggen: een willekeurig praatje in de supermarkt lukt al aardig

Laughing
Verder heb ik helaas nog niet zoveel mensen ontmoet. Op mijn gang is bijna nooit iemand en ik kom eigenlijk ook niet zomaar iemand lukraak tegen. Volgende week is de introductieweek voor internationale studenten, dus dan zullen we zien wat voor interessante contacten ik allemaal opdoe!

In het weekend gaan we dan een weekend naar de bergen. Helaas, ga ik nog niet skien, want je kon kiezen tussen langlaufen op van die tennisrackets lopen. Dat laatste ga ik doen! Het lijkt me sowieso super gaaf om eens echt in de bergen te zijn. Op de foto's staan de bergen, waar we dan heen gaan.

Ook heb ik trouwens een oplossing gevonden voor het eten: in het restaurant van mijn Residence serveren ze namelijk tussen de middag warm eten, dat is hier heel normaal. Tussen 12 en 1 zijn standaard geen colleges en iedereen eet dan warm. Dus dat doe ik nu ook maar, om in te burgeren. Woensdag heb ik van dat rundvlees met heel veel vet eraan gehad, gister zuurkool met spek en vandaag haren van de kok met een berg rijst, een kwak spinazie en iets dat de vorm van worst had, de kleur van kaas, de structuur van brood en de smaak van...tja, erg veelbelovende maaltijden dus! Het mooiste is nog wel dat het maar 2,85 kost, inclusief salade, toetje, drinken, fruit kaas en brood. Alleen dat samen is al niet duur.

Nou ik maak er maar weer eens een eind aan (aan het verhaaltje dan, haha, stomme grap!). Ik moet nog maar even op zoek naar een grappige Fransoos, want ik loop de hele dag maar stomme grappen tegen mezelf te maken. Ook ben ik net door de stoel gezakt dus het wordt tijd dat ik hier weer eens vertrek.

Daag!!!

Reacties

Reacties

Esther

Sneeuw!! Ziet er mooi uit daar in Grenoble, wel leuk dat straks dan ook de introductie begint, anders kom je nooit aan je dagelijkse woorden natuurlijk, tsja tegen jezelf praten dan;) Leuk dat lopen op die tennisrackets, deden ze in Zwitserland ook veel! Vooral de wat oudere mensen haha! Maar wel mooi even de bergen in trekken! Zal wel weer mooie plaatjes opleveren! Heel veel plezier!

Tynke

Hahaha, ja heb er zin in! Lijkt mij ook wel een beetje oude mensen bezigheid. Een soort nordic walken in de sneeuw, maar is vast wel lachen (hoop ik)!
Je ziet wel wat het wordt.

Swanziche Sande

Nou klinkt al een stuk beter je kamer dan....
Het eten valt dus een beetje tegen, dat je nu ineens wel rundvlees eet met dikke spekranden :o jij doet ook alles om in de smaak te vallen ;). haha maak zelf ook maar domme grapjes ben je iig niet de enige :D

Succes daar und viel Spass

Namens je duitse vriend

KNUFKUS xD

Marijne

Mooi verhaal weer!!! Annelies en Wouter hebben ook op van die tennisrackets gelopen, vonden ze heel leuk! Tip: ga achter iemand lopen en stap op z'n racket! Dan valt ie als een pilaar voorover! :D Heb er nog steeds spijt van dat ik Annelies dat nooit heb zien doen..;) Nou, geniet maar weer van je lekker eten, en doe je best om erachter te komen van wie al die reacties toch zijn! Valt me van je tegen dat je dat niet doorhad hoor....we hebben je toch zoveel tips gegeven! :D En Google Revy Ravensteyn maar!

x Marijne

Tynke

Hahaha, ik had het wel een beetje gedacht ja, maar begreep niet hoe jullie aan die namen kwamen. Barstje is cool!!!
Die wellustige willem snap ik alleen nog steeds niet echt. Hem heb ik ook gegoogled maar toen kwam ik bij iets over literaire hoogstandjes: 'wellustige willem wipt warempel wulpse wijven'. Echt een belachelijke site!
Maar ja, het regent hier nu de hele dag en Hugo is met zn verslag bezig, dus heb ik toch nog wat te lezen dankzij jullie:) Bedankt!

Marijne

Haha ik lag echt dubbel om die zin over onze Willem! Antje had eerst Geile Gunther, maar dat is eigenlijk alleen maar grappig als je het op z'n Duits uitspreekt! Het was een parodie op Schwanzige Sande (ofzoiets?), omdat we ons afvroegen wie dat was! Deze week heb je intro he? Veel plezier!!!!!!!!!!!!!!!!

Eli

Hé Tynke, wat heerlijk om je verhaaltjes te lezen en het idee te hebben lekker vrolijk met je te kletsen :) Het is tof te lezen dat je met zoveel optimisme je Franse leventje bent begonnen, hou je taai hè! En geniet van die bijzonder jaloers-makende bergen-omgeving met pittoreske historische huisjes!

Veel liefs!

Tabitha

Ik ben toch echt benieuwd wat voor haren van de kok, hopelijk niet..... Ondanks de haren, de doorgezakte stoel én de lege wandelgangen, klinkt het allemaal wel veelbelovend daar. Veel plezier nog!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!