tynkeboomsma.reismee.nl

Venezia :D

Na maandenlange stilte op mijn weblog, hier dan eindelijk een berichtje! Uit Venetie dit keer:D

Volgens mij ben ik nu ofiicieel geen goede blogger, maar dat terzijde. Ik hoop de komende tijd deze weblog weer wat meer leven in te blazen! Ik zit nu in het youthhostel van Venetie, waar ik gisteravond aangekomen ben. Gisterochtend vertrokken we om 8 uur (kwart over 8 dus..) uit Hantum. Mijn ouders waren zo goed, dat ze mij wel naar Eindhoven wilde brengen. Ook via deze weg dus maar even: BEDANKT!!

De vlucht naar Milaan verliep voorspoedig en we zijn niet zomaar verdwenen in de Middellandse zee, gelukkig! Van Milaan ben ik met de trein naar Venetie gereisd en toen ik daar uit de trein stapte, jawel hoor: water:) Het bleek dat ik met de watertaxi naar de jeugdherberg moest, omdat er geen brug heen was. Dit was een hele belevenis, maar kostte ook erg veel. 6,50 voor 1 ritje... Op dit moment heb ik geen contant geld meer, dus ik zal zometeen moeten gaan zwartvaren, anders kom ik hier nooit meer weg..

Vandaag ga ik alle hotspots van Venetie zien en dan komt Anni vanavond om 19h. hier ook aan. Om half 10 vertrekken we met de nachttrein naar Ljubljana, waar we om 1:40 aankomen en dan vervolgens bij een of andere Sloveen gaan slapen.

Ik ben benieuwd hoe de komende 5 weken zullen zijn!! De planning is dat we alle Balkanlanden (slovenie, kroatie, bosnie, servie, kosovo, albanie & macedonie) door gaan reizen om dan vervolgens op 20 juli weer terug te vliegen naar Nederland vanaf Athene.

Goed, ik moet nu stoppen anders is mijn internettijd zo verlopen. Zou jammer zijn van dit bericht:) Ik hoop jullie op de hoogte te kunnen houden!!

Op foto's zullen jullie helaas moeten wachten tot ik terug ben, want ik heb het kabeltje van mijn camera niet bij me.. Helaas!

Arrivederci!!!

Reacties

Reacties

coos en mieke

Fijn dat je even liet weten over hoe 't gegaan is!
Heb het goed, geniet ervan en wees voorzichtig!
lfs+xx!

Wout

Hey Tynke,

Daar ga je weer: het avontuur tegemoet! Couchsurfen lijkt mij best spannend, maar als je het treft kun je denk ik de meest fantastische dingen beleven en een land/stad/cultuur/volk écht leren kennen. Hopelijk hebben jullie een fantastische reis en kom je net zo vrolijk als altijd weer terug in NL.

Liefs, Wout

p.s. hier is alles goed. The ususal: werken, weekend, werken, weekend, etc. ;-)

Anne

Ik en een vriendin gaan deze zomer precies hetzelfde doen. Ik moest echt lachen toen ik de landen zag waar je naartoe ging, alleen gaan we vanuit sarajevo naar budapest en zo via Bratislava terug. Heb je soms nog tips?

Tynke

Heej Anne! Wat leuk dat jullie ook hetzelfde gaan doen:D Heb niet echt specifiek tips, maar wat misschien wel handig is (als je nog plek over hebt in je tas:) om een tent mee te nemen. Kamperen is vaak namelijk wel goedkoop en campings zijn op alle plekken (ook buiten de hoofdsteden) wel makkelijker te vinden.
Oh, en: jullie moeten zeker weten naar Bohinj in Slovenie gaan. Dat is echt zooo mooi!! Verder zal ik het laten weten als er nog meer plekken zeker de moeite waard zijn.
Heel veel plezier alvast!!! Ik weet zeker dat het een geweldige trip wordt, want de Balkan is echt leuk en mooi!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!