tynkeboomsma.reismee.nl

Eindelijk weer eens!

Salut!

Eindelijk weer eens een verhaaltje. Alweer twee weken geleden en alweer een heleboel gedaan, beleefd en meegemaakt.

Mijn kamer is ondertussen al helemaal vertrouwd en eigenlijk slaap ik er alleen, dus dat is heel mooi. Nou ja, slapen... Vaak lig ik lange tijd wakker, omdat mijn buurman zo hard snurkt, maar dat terzijde…

Twee weken geleden heb ik introductieweek gehad en dat weekend zijn we met een groep naar de bergen gegaan en heb ik geraquet!! Dat raquetten is best wel lachen, maar daarna gingen we nog sleeën/naar beneden springen van een heel stijl heuveltje en dat was vooral heel erg cool! We waren met ongeveer 70 mensen waarvan in ieder geval een derde Chinees/Japans was. Zij gingen vooral met elkaar om, maar het was wel heel leuk om hen in de sneeuw te zien. Chinezen in de sneeuw ziet er echt raar uit en ze worden helemaal gek! Verder waren er mensen uit Frankrijk, Polen, Rusland, Indie, Canada, Spanje, Italië, Duitsland en Turkije. Volgens mij ben ik echt de enige Nederlander in Grenoble, want ik ben er nog geen een tegengekomen en niemand kent er een… Zaterdag regende het de hele dag dus toen hebben we de hele dag kaartspelletjes gedaan en zondag lag er plotseling een laag sneeuw van 10 cm, was de lucht strrakblauw en scheen de zon fel, dus toen zijn we gaan raquetten. Echt geweldig mooi, op zo’n grote hoogte, met zoveel sneeuw en zoveel zon. Het was superwarm!

Het Frans praten gaat ook al steeds beter, maar het blijft nog steeds lastig. Af en toe dan gok ik maar wat iemand vraagt en dan antwoord ik soms iets, dat totaal niet relevant is, maar goed, dat is ook wel grappig. Via een Fins meisje ben ik bij een of andere gratis taalcursus terecht gekomen, dus dat kan ik nog wel goed gebruiken! Dan gaat het alleen maar sneller. Het is heel leuk om zoveel verschillende mensen uit zoveel verschillende landen te ontmoeten. De sfeer tussen alle internationale studenten is sowieso heel leuk. Iedereen wil elkaar leren kennen en iedere avond kun je wel ergens terecht voor een feest, als je zin hebt.

Ondertussen ben ik ook nog colleges aan het volgen . Het een is wat makkelijker dan het ander, maar over het algemeen gaat dat best wel aardig. Het is alleen wel vermoeiend om 2 uur lang (zonder pauze!) alleen maar Frans te horen, dat te begrijpen en dan ook nog eens goed aantekeningen te maken, maar goed, ook dat kan alleen maar beter gaan lijkt me.

Oke, ik stop er maar weer eens mee. Het bevalt me in ieder geval nog altijd erg goed. Ik zou hier best langer willen wonen. Het is lekker weer, de sneeuw is heel cool en ik houd ook wel van het Franse eten (KAAS!!)

Afgelopen weekend was Hugo hier en hebben we voor het eerst gesnowboard!! Ik heb nu heel veel spierpijn en heel veel blauwe plekken, maar het was echt vet leuk!! Hier later meer over.

A prochaine!!

Reacties

Reacties

C&A

Leuke foto's en fijn je weer 's in "levende lijve" te zien!
gr+lfs!

Schwanzige Sande

Hehe eindelijk weer eens een bericht van mijn favo blogger zat al elke dag vol ongedult me rss feeds te bekijken maar daar is ie dan !!!
Leuk om te horen dat et goed gaat lijkt me ook leuk om die chinezen en jappen eens in de sneeuw te zien!! was ook een mop van volgens mij iets met pinda's en sneeuw.....

Succes met studeren daar, en niet teveel studenten feestjes bezoeken!!! want teveel is nooit gezond! zelfs in een omgeving met zoveel gezonde berglucht om je heen ;)
En tuulk ook succes met je ski/snowboard-lessen

Groeten en knuffels en kussen van mij

Tabitha

Wat....geen academisch kwartietje?? :s Gelukkig heb je wel genoeg sneeuwpret als ik zo naar de foto's kijk..leuk!

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!