tynkeboomsma.reismee.nl

Lente!

Ook al is het nog niet eens maart, het is lente in Grenoble!! Het is echt super leuk, de zon schijnt de hele dag en dan is het meteen al zo warm, dat je geen jas meer aanhoeft...Super! Alleen daarvan wordt ik al vrolijk! Daarnaast is het leven ook nog altijd erg gezellig, relaxed en leuk, dus het bevalt me nog altijd goed!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, dus eerst maar eens een korte samenvatting van de hoogtepunten. Ten eerste zijn Coos en Mieke (mijn ouders) twee weken geleden bij mij geweest. Ze hadden hun eigen appartementje in de stad en hebben volgens mij wel genoten van hun tijd hier. Ik vond het erg gezellig dat ze hier waren! Het is erg leuk dat zij ook eens mijn omgeving zelf konden zien. Ik denk dat dat toch wel weer heel anders is dan het lezen van mijn (niet-zo-frequente) verhaaltjes, dus ik zou zeggen: komt allen!!

Laughing
Daarnaast was het heel leuk om het raquetten nog eens over te doen met jullie (zie de foto's!) en tot slot natuurlijk bedankt dat ik altijd kon aanschuiven als ik zelf geen tijd/zin had om eten te maken
Wink

De daaropvolgende zaterdag (14-02) ben ik met hen meegereden naar Geneve. Daar hebben we een dagje rondgekeken en toen had ik ook wel weer genoeg gezien. Het is naar mijn idee een erg rijke en decadente stad, met vooral veel vrouwen in bontjassen en mannen die rondreden om hun Jaguars, Aston Martins en Hummers aan iedereen te showen...

'S avonds zijn we nog uit eten geweest in een heel leuk restaurantje, waar we de enige gasten waren. Of dit nu kwam omdat het (nog maar) half 7 was, of omdat alle inwoners van Geneve het niet zo'n leuk restaurantje vonden, weet ik nog steeds niet. Maar de kaasfondue, chilicon carne en pasta waren erg lekker!

Vervolgens ben ik doorgereisd naar Hugo (in Lausanne), waar ik tot dinsdag gebleven ben. Die week had ik vakantie, dus vandaar dat dit mogelijk was. Omdat ik, samen met nog 2 andere meisjes (Fins en Belgisch) nog wel ergens heen wilden, zijn we op donderdag vertrokken naar Lyon. Lyon is echt een super leuke stad om heen te gaan, het was geweldig weer, er zijn super veel mooie dingen te zien en het is een erg leuke stad om een beetje in rond te lopen, dus zeker een aanrader! Hopelijk kunnen de foto's een beetje een indruk geven.

Nu ben ik alweer een week verder en zijn de colleges 'gewoon' weer begonnen. Tot nu toe is het leven hier nog altijd erg relaxed en doe ik vooral heel veel leuke dingen. Ik heb maar 7 uur college per week + 2 uur taalcursus, dus de rest van de tijd vul ik met lunchen, koffie drinken, in de zon zitten, lekker Frans eten en bier, wijn en wodka drinken (ook hier zijn erg veel Polen

Laughing
). Waarschijnlijk klinkt dit allemaal nogal nutteloos, maar dat is het zeker niet! Ik doe veel nieuwe ervaringen op en leer veel nieuwe mensen kennen. Gister heb ik bedacht dat ik ook maar eens wat harder bezig moet met mn studie, dus dat is het plan voor de komende tijd... Jullie horen wel weer hoe dat gaat.

PS. Erg leuk om reacties ed. te lezen van iedereen! A bientot!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!