tynkeboomsma.reismee.nl

Greve

Misschien dat het ook in Nederland op het nieuws is (of niet) maar de studenten en docenten van alle universiteiten in Frankrijk staken al een aantal weken. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat er geen manifestaties waren... Op zich natuurlijk een goed zaak om voor je rechten op te komen, maar dit is toch echt wel belachelijk! Van oorsprong zijn de stakingen tegen het plan van de regering om docenten meer te laten werken voor minder geld, maar ondertussen is het een algemene strijd tegen Sarkozy, de vercommercialisering van de wetenschap, regeringen in het algemeen en en het ka[italisme.

De ene dag is erger dan de andere, zo stonden afgelopen dagen alle stoelen en tafels buiten zodat er geen les meer kon worden gegeven en ook meerdere gebouwen werde 'bezet' of bgeblokeerd. Het is een ware strijd! Aangezien ik niet actief ben bij manifestaties heb ik gewoon vrij en ga dan vooral snowboarden, van de zon genieten (het is hier nu 15 graden!!) en andere leuke dingen doen. Vandaar dus maar even wat snowboard foto's.

Hopelijk komt er binnenkort toch wel een einde aan deze 'greve', want ik heb nog 4 weken les, en dan tentamens, dus er moet misschien toch maar eens wat gebeuren:)

Ik houd jullie op de hoogte!

Tabitha Hofmeijer

Inderdaad, een beetje vakantie houden en snowboarden is leuk, maar dit wordt belachelijk :s En ja, het nieuws van de staking was mij compleet ontgaan hier in Nederland. Blijf het een 'typisch' volkje vinden, die Fransen. Ik zal voor je duimen dat alles weer snel naar de 'oude situatie' terugkeert en je weer zoals vanouds in de boeken kunt duiken!....nou ja :D

Toedels vanuit Groningen waar de lente volop zijn intrede doet!

johan

Hee Tynke!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen. Niet dat ik veel te melden heb maar toch.
Vanochtend las in de krant iets van die stakingen, dat is het eerste wat ik er hierover in Nederland van heb gehoord.
Kun je nu inmiddels alweer aan de slag, of spelen die stakingen je daar nog steeds parten. Het is inderdaad typisch Frans om bij het minste of geringste de straat op te gaan of de boel plat te leggen. Nou ja dat zal de franse slag wel wezen.
Ik neem aan dat je inmiddels redelijk verfranst bent. Franse brood voor ontbijt en Franse kaas bij de Franse wijn. Of valt het mee?
Mijn voorkeur wat cultuur betreft ligt voor mij meer in het oosten en het noorden, maar voor mooi weer moet je toch wel echt richting het zuiden. Ik ga er dan ook vanuit dat je wat zon betreft in Grenoble wel goed zit.

Groeten,

Johan